Ben Campbell – Lego Group

site ben campbelllego

Ben Campbell, senior marketing leader com mais de 10 anos de experiência na área do marketing digital e na construção de estratégias para marcas na Europa, Ásia e Austrália, é o atual estrategista global do grupo LEGO.

Descrito como “carismático”, “imaginativo” e “motivado”, Campbell é um estrategista inovador ao nível do digital, licenciado em Relações Públicas, mestre em Comunicação pela Deakin University, e ainda pós-graduado em Direito pela Monash University.

O papel de Campbell no grupo LEGO, situado em Billund, na Dinamarca, passa por resolver desafios estratégicos a nível de canais, media e projetos digitais. Atuando a um nível global, a equipa de estratégia constrói campanhas e conceitos apelativos, transmitindo uma visão clara que pretende inspirar crianças de todo o mundo.

Para muitos jovens, fazer parte do grupo LEGO é o emprego de sonho, e para Ben Campbell isso também é verdade, não só porque os seus pequenos tijolos icônicos alimentaram a imaginação de cada criança, mas também porque a LEGO é uma das maiores marcas do mundo com especialistas brilhantes.

“I work with brilliant people on brilliant things. We market products that inspire creativity and make kids smile. It doesn’t get much better than that.”

 

Ben Campbell, senior marketing leader with over 10 years of experience in digital marketing and strategy building for brands all over Europe, Asia and Australia, It’s the current global strategist for the Lego Group.

Described as “charismatic”, “creative” and “motivated”, Campbell is an innovative digital strategist, graduated in PR, with a master in Communication by Deakin University and post graduated in Law by Monash University.

Campbell’s role at the LEGO group in Billund, Denmark, is to solve strategic challenges in terms of channels, media and digital projects. Acting on a global level, the strategy team is focused on project development and appealing concepts, conveying a clear vision that seeks to inspire children from all over the world.

For many young people, being part of the LEGO group is a dream job, and for Campbell this is also true, not only because their iconic little bricks have nurtured the imagination of every child, but also because LEGO is one of the biggest brands world with brilliant experts.

“I work with brilliant people on brilliant things. We market products that inspire creativity and make kids smile. It doesn’t get much better than that.”